Reklamefritt universitet

UiO er erklært for reklamefri sone, allikevel ser vi ved hver semesterstart at ulike aktører slipper til med stand med storstilt markedsføring av ymse produkter, enten det er aviser, bokhandlere, strømleverandører eller mobilabonnement. Disse produktene markedsføres både inne i vrimlearealer ved fakultetene og på Frederikkeplassen. UiO må begynne å håndheve sitt eget reglement og ikke slippe til disse aktørene på campus.

Studentparlamentet i Oslo krever at UiO skal være en plass hvor studenter får gå i fred for innpåslitne selgere. Studentforeninger ved UiO skal selvfølgelig få markedsføre seg selv fritt.

Vedtatt av Studentparlamentet 19.11.20

Publisert 15. des. 2020 14:14 - Sist endret 15. des. 2020 14:14