Ja til klokker

Universitetet i Oslo har bestemt at det ikke er tillatt å ha på seg armbåndsur på eksamen. Studentparlamentet forstår at det er vanskelig å skille mellom "smarte" og "dumme" klokker, og at den enkle løsningen, totalforbud, kanskje er den mest rettferdige for studentene. Tiden var nok moden for å gjøre endringer i eksamensreglene.

Under eksamen er tidspresset stort, og mange kandidater jobber nøye med å bruke riktig mengde tid på de forskjellige oppgavene som skal løses. Basert på tilbakemeldinger fra studentene, ønsker Studentparlamentet å ettertrykkelig understreke: Universitetet må sørge for at alle eksamenslokaler har klokker som er synlige fra alle plassene i eksamenslokalet.

Studentparlamentet ved Universitetet i Oslo:

• Mener Universitetet i Oslo må sørge for at alle eksamenslokaler har klokker som er synlige fra alle plassene i eksamenslokalet.

Vedtatt av Studentparlamentet 23.03.21

Publisert 21. okt. 2021 14:00 - Sist endret 21. okt. 2021 14:00