Ja til bedre belysning

Veien fra Blindern, ned Fysikkbakken og til Chateau Neuf er mye brukt av studenter. Dessverre er det slik i dag at denne veien er altfor dårlig belyst. Deler av strekningen er det verken gatelys eller annen type belysning. Vi ønsker at studenter skal kunne gå dit de skal, men da må det legges til rette for at gange faktisk er et behagelig og fornuftig alternativ, som føles trygt. God belysning på mye brukte veier burde være et minimum av tilrettelegging. Studentparlamentet krever derfor bedre belysning i Fysikkbakken. Det bør etterstrebes at man velger belysning som er minst mulig skadelig for biomangfold.

Vedtak:

Studentparlamentet krever bedre belysning på veien fra nedre Blindern, ned Fysikkbakken og gangveien videre til Chateau.

Vedtatt av Studentparlamentet 28.01.21

Publisert 25. feb. 2021 09:29 - Sist endret 25. feb. 2021 09:29